A. ABT: Kalite ve güvenilirlik
Ön Muhasebe, Pvc Pencere Üretim ve Cam Üretim programları kullanıcıları için güvenilir bir ortak olmaya devam eden ABT, müşteri ihtiyaçlarına en yüksek önceliği vermektedir. Dolayısıyla ABT olarak, uzun vadeli destek bulunabilirliğinin büyük bir önem teşkil ettiğinin farkındayız. Bu, özellikle ABT’nin standartlaştırılmış müşteri odaklı yazılım politikasına yansımaktadır. ABT tarafından üretilen yazılımlar için tüm modüller özenle seçilmektedir. Bu da teknoloji ve kalite için yüksek standardın yanı sıra maksimum güvenilirlik ve uzun vadeli kullanılabilirlik sağlamaktadır.
B. Planlama için Şeffaf ve Güvenilir Bir Ürün Standardı Olarak “ABT Yaşam Döngüsü”
“ABT yaşam döngüsü”, yazılımın pazara girişi ve pazardan çıkışı arasındaki süreyi ifade eder. Bu tanımlanmış standart, ABT yaşam döngüsünün çeşitli aşamalarını belirtir ve ABT ürünlerinin yaşam döngüsü için geçerli olan çerçeve koşullarını ayrıntılı olarak açıklar. ABT yaşam döngüsü, optimum şeffaflık sağlar. ABT, müşteriyi ilgili yazılım için yaklaşan son üretim tarihi ( “aşamalı sonlandırılan üretim”) hakkında zamanında bilgilendirir. Ayrıca, her ürünün mevcut yaşam döngüsü durumu müşteri için her zaman görünebilir olacaktır (https://www.abt.com.tr; teklifler, vb.). Cömert destek/servis süreleri ve uzun ihbar süreleri sayesinde, müşteri erken bir aşamada planlama için uygun önlemleri alabilir bu sayede ideal planlama güvenilirliği sağlanmış olur.
C. ABT Yaşam Döngüsünün Dört Aşaması
C.1. Aşamalı Sonlandırılan Yazılım Modeli
ABT yaşam döngüsü, birbirini hemen takip eden dört aşamadan (Aktif, Klasik, Sınırlandırılmış, Sonlandırılmış) oluşur. Her bir ABT yazılımı, dört aşamadan da geçer, ancak her aşamanın süresi ürüne göre değişebilir.
Aşağıdaki diyagram, münferit aşamalara, bu aşamaların evrelerine ve sonuçta ortaya çıkan nihai etkilere veya müşterinin harekete geçme yükümlülüklerine ilişkin temel bir genel bakış sunar.
C.2. Dört Aşamanın Özellikleri ve Etkileri Hakkında Ayrıntılar
C.2.1. Aktif Aşama
“Aktif” aşama, bir ABT yazılımının pazara sunulmasıyla başlar. Bu, ABT yazılımı için piyasaya sürdüğü ve koşulsuz olarak satışa sunduğu andan itibaren var olur. Bu aşamada, ürün temel olarak “seri üretim’’ sayılmaktadır. Bu aşamada, üründe yeni versiyonlar üretilmekte ve yazılım gelişmeye devam etmektedir. Yıllık güncelleme anlaşması olan müşterilerimize, bir üst versiyona ücretsiz ve ücretli geçişler sunulmaktadır.
C.2.2. Klasik Aşama
ABT, müşteriyi “Klasik” aşamanın başlangıcı hakkında bilgilendirir. “Klasik” aşamada, ürün temelde hala “seri üretim” olarak mevcuttur, ancak bu, aşamalı olarak sona ermenin başlangıcını temsil eder. Müşterilerin bu aşamadan itibaren yeni projeler için ürünü kullanmamaları tavsiye edilir.
Son Kez Satın Alma (“Last Time Buy”) / Son Kez Destek
Klasik aşama “Son Kez Satın Alma” (“LTB”) aşamasıyla sona erer. LTB süresi ABT tarafından belirlenir ve müşteriye önceden bildirilir. LTB sırasında müşteri, “Sınırlandırılmış” aşama için sipariş vererek ya da destek alarak yazılıma olan ihtiyaçlarını önceden belirtebilir. Talepler, “Sınırlandırılmış” aşamanın her yılı için bağlayıcı şekilde belirtilmelidir. ABT siparişi kabul ederse ve bu şekilde bir sipariş alınır ise, müşteri belirttiği kadar yazılım miktarı ( “LTB talepleri”) satın almalıdır; aksi takdirde iptal ücreti tahsil edilecektir. Ayrıca bu aşamada, müşteriye son kez destek sağlandığı da bildirilmektedir. Bu aşamadan sonra ABT’nin, müşterilerin kullanmakta olduğu yazılımlarda bir sorun çıktığında destek verme yükümlülüğü olmamaktadır.
C.2.3. Sınırlandırılmış Aşama
“Klasik” aşamanın sonunda “Sınırlandırılmış” aşama başlar. “Sınırlandırılmış” aşamada, yalnızca LTB talepleri destek/servis edilir ve yazılım artık düzenli olarak sipariş edilemez. Müşterinin “Sınırlandırılmış” aşamada LTB taleplerini aşan ihtiyaçları mevcut ise, ABT ek ihtiyaçlar için olası bir tedarik teklifini duruma göre inceleyecektir. İhtiyacın “Sınırlandırılmış” aşamanın bir başka yılına tamamen veya kısmen ertelenmesi de ABTnin onayına tabidir.
C.2.4. Sonlandırılmış Aşama
Bu aşamadan itibaren ürün artık mevcut değildir (pazardan çıkış). İlk üç yıl boyunca, ABT destek sözleşmesi olan müşterilerine servis ve destek hizmeti sağlamaya devam edecek ve bu süre bitiminden sonra artık destek/servis hizmeti için garanti vermeyecektir.
C.2.5. LTB Destek Hizmetleri Fiyatları
LTB destek talepleri için fiyatlar, “Sınırlandırılmış” aşamada yazılım satış yılına göre kademelendirilir. İlk teslim yılı, “Sınırlandırılmış” aşamanın başında başlar; sonraki her yıl bu aşamanın başlangıcından itibaren eklenir. Fiyatlar, talep üzerine en geç LTB aşamasında müşteriye bildirilecektir. Tahsil edilen fiyatlar, müşteri tarafından LTB talepleri için ABT tarafından belirlenen zamanda geçerli olan fiyatlar olacaktır. Yıllık ihtiyaçlarının bir kısmının karşılıklı mutabakatla ertelenmesi durumunda, mutabık kalınan destek yılının fiyatı uygulanacaktır.
Müşteri, ABT yazılımlarını bir set veya bir modül/konfigürasyon olarak satın alırsa, bunlardaki her bir modül farklı bir ABT yaşam döngüsü durumuna sahip olabilir. Bir modül “Klasik” yaşam döngüsü durumuna geçerse, yazılım, set veya modül/konfigürasyon için LTB taleplerinin fiyatları, “Sınırlandırılmış” aşamadaki destek yılları için belirlenir. “Sınırlandırılmış” aşamada başka bir modül “Klasik” yaşam döngüsü durumuna geçerse, “Sınırlandırılmış” aşamanın kalan süresi için yazılım veya modül/konfigürasyon fiyatı buna göre değişir.
Yasalarda yapılan ilgili değişiklikler, hammadde maliyetlerindeki artışlar, piyasadaki diğer ilgili değişiklikler vb. gibi ABT’ın kontrolünde olmayan koşullardan dolayı fiyatların hesaplanmasına ilişkin esasın değişmesi durumunda ABT, fiyatlarını buna göre tek taraflı olarak ayarlama hakkına sahiptir.
C.2.6. İptal Ücreti
Yıllık LTB talepleri müşteri tarafından bildirilmezse, ABT’ın ilgili yazılım yükümlülüğü sona erecek ve ilgili yazılımlar ABT’ın mülkiyetinde kalacaktır. Buna bakılmaksızın müşteri, taahhüt edilip teslim alınmayan yazılım miktarı için ABT’a bir iptal ücreti ödeyecektir. İptal ücreti, standart ürünler için anlaşılan müşteri fiyatının %70’i ve müşteriye özel ürünler için anlaşılan müşteri fiyatının %85’i tutarındadır; bu her durumda ilgili yazılım teslimat yılı için geçerlidir.
İptal ücreti, iptal faturasının müşteri tarafından alınmasından sonra, müşteri ile kararlaştırılan ödeme süresi içinde, masraf ve kesintilerden bağımsız olarak ödenecek ve ABT hesabına alacak kaydedilecektir.
C.3. Diğer
ABT yaşam döngüsü, ABT’ın yazılım ve/veya destek kısıtlanmaması veya kısıtlanmayacağı şartına tabidir. Bu kısıtlama, mücbir sebep halleri, adli ve/veya düzenleyici kararlardan veya yazılımların veya modüllerinin geçici veya kalıcı olarak mevcut olmamasından kaynaklanabilir. Mücbir sebep, makul ve uygun yollarla engellenemeyen herhangi bir harici veya dahili olay veya durumdur. Bu durumlar, özellikle yangın, deprem, heyelan vb. gibi doğa güçlerini içerir. Aynı zamanda örneğin savaş veya savaş benzeri koşullar, devrim, epidemi, pandemi, isyanlar, operasyonel kesintiler, resmi önlemler, iş anlaşmazlıkları, elektrik kesintileri, personelin hastalık ya da emeklilik gibi sebeplerden gecikmeleri ve benzer durumlarda mücbir sebeplerden sayılmaktadır. ABT, satın alma riskini veya yazılımları veya modüllerini ve/veya bu amaç için gerekli olabilecek diğer kaynakları sunma ya da destek veya servis verme yükümlülüğünü üstlenmeyecektir. Buna göre, her yazılım, ABT tarafından usulüne uygun ve zamanında tedarik edildiğine dair ifade edilen koşula tabi olacaktır. Özellikle, ABT yazılımlarının veya bunların modüllerinin veya bu amaç için gerekli olabilecek diğer kaynakların/personelin mevcudiyeti ile ilgili yükümlülüklerini yerine getirmesi ile ilgili performansı (i) imkansız, önemli ölçüde engellenmiş, gecikmeli veya (aynı zamanda ekonomik olarak) ilgili eksiklikleri veya sınırlı genel mevcudiyetleri nedeniyle kalıcı veya geçici olarak; (ii) veya ABT tarafından önlenemeyen ve kendi ticari faaliyetleri dışında meydana gelen diğer olaylar nedeniyle makul olmayan şekilde sayılmayacaktır. Yukarıda belirtilen koşulların oluşması veya mevcudiyeti durumunda ABT, (i) son destek/servis tarihlerini ve/veya tarihleri uygun şekilde tek taraflı olarak değiştirme veya bunları makul bir ölçüde askıya alma; (ii) veya destek/servis yükümlülüklerinin yerine getirilmemesi veya kısmen yerine getirilmesinin (geri alma, sözleşmenin tek taraflı olarak düzeltilmesi, sözleşmenin tek taraflı feshi) taahhüt ile müşteriyi bilgilendirme hakkını açıkça saklı tutar. Müşteri, son destek/servis tarihlerinin ve/veya tarihlerin bu tür bir değişikliğinden veya askıya alınmasından veya destek/servis yükümlülüklerinin tamamen veya kısmen yerine getirilmemesinden kaynaklanan ABT’a karşı herhangi bir iddiada bulunma hakkına sahip olmayacaktır (bunlara sınırlama olmaksızın gecikme, garanti, hata veya hasar nedeniyle fesih talepleri dahildir).
Müşteri, ABT yaşam döngüsünü ve bireysel aşamalarını ve bunların etkilerini gözlemlemek ile dikkate almaktan sorumlu olacaktır. ABT, yalnızca ABT’ın bu tür yükümlülükleri açıkça üstlendiği ölçüde, ABT yaşam döngüsüne ilişkin yasal yükümlülüklere sahip olacaktır. ABT aksini açıkça kabul etmedikçe, ABT’ın müşteriyi ABT yaşam döngüsü ile bağlantılı olarak bilgilendirme, denetleme veya uyarma görevi olmayacaktır. Bu tip bilgiler https://www.abt.com.tr adresinde de yayınlanmaktadır.
Yeni müşteri projeleri için “Klasik” aşamasında olan ürünlerin kullanımı tamamen müşterinin sorumluluğundadır.
Yazılım/destek sözleşmesinin hükümleri (çerçeve tedarik sözleşmesi vb.), burada açıkça bir sapma belirtilmedikçe, ABT yaşam döngüsünün mevcut hükümlerinden etkilenmeyecektir. Özellikle bir yazılımın akdedilmesi, ilgili önkoşullar, sonuçlar ve koşullar ile ABT’ın sorumluluğu, tedarik sözleşmesinin (çerçeve tedarik sözleşmesi vb.) hükümlerine tabi olacaktır. Bu belgede açıklanan ABT yaşam döngüsü, ABT adına herhangi bir bağımsız servis/destek yükümlülüğünü tetiklemez. Bu, ABT’ın destek/servis hizmeti için de geçerlidir.
D. Windows Desktop Ürünlerimizin Yaşam Döngü Süreleri
Aşağıda, halihazırda piyasada kullanılmakta olan ancak yaşam döngüleri sonlandırılmış aşamada olan ürünlerimiz mevcuttur. Bu yazılımlara bağlı çalışan Ön Muhasebe, Cam Üretimi ve Pencere Üretimi modüllerimizin de ana programla birlikte yaşam döngüleri hareket etmektedir. Dolayısıyla ana programın yaşam döngüsü “Sonlandırılmış” aşamaya geldiğinde, bunlara bağlı modüllerin de yaşam döngüsü “Sonlandırılmış” aşamaya gelmektedir.

Yukarıda yer alan versiyon numaralarından önceki versiyonların yaşam döngüleri sona ereli on yıldan uzun bir süre geçtiğinden yukarıdaki tabloda yer verilmemiştir. Tüm Windows Desktop yazılımlarımızın ve bunlara bağlı modüllerin ve dungle (usb) gibi cihazların geliştirme ve destek süreleri 31.12.2025 tarihinden itibaren tamamlanacaktır. Bu tarihten sonra destek verilmeyecektir. Özel durumlarda, ABT ve müşterinin destek konusunda fiyat ve koşullarda anlaşması durumunda, ABT, teknik ve personel imkanları ve süreleri dahilinde destek verebilir. Bu konuda şirketimiz yetkilileri ile görüşmelisiniz.
Desteği sonlandırılmış ürünlerimizden dolayı bir mağduriyet yaşamamanız için, aşağıda linkleri verilen yeni Online/Bulut Web ürünlerimiz ile tanışmanızı ve indirimli fiyatlarla bu ürünlere geçmenizi öneririz. ABT, her zaman olduğu gibi sizlere en yeni teknolojileri sunmaya devam etmektedir. Çok yakında bu Online ürünlerimize yapay zekâ özellikleri eklenerek, en verimli şekilde yönetim ve üretim yapmanıza katkı sağlamaya devam edeceğiz.
Pencere Üretim Programımız: www.pencad.net
Cam Üretim Programımız www.camcad.net
Ön Muhasebe Programımız www.herofis.com